WELCOME TO MY BELOG

Sunday, September 22, 2013

DOA SELEPAS SOLAT

Daripada Muaz Bin Jabal r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud:



Maksudnya: " Tidak ada tuhan yang berhak disembah dengan sebenar-benarnya melainkan hanya Allah yang Maha Esa, tiada sekutu bagiNya. BagiNya segala kerajaan dan segala pujian. Dia Maha Berkuasa atas segala sesuatu. Ya Allah, tiada yang dapat menahan apa yang Engkau beri dan tiada yang dapat memberi apa yang Engkau tahan. Tidak berguna kekayaan dan kemuliaan itubagi pemiliknya (selain iman dan ketaatan). Hanya daripadaMu kekayaan dan kemuliaan" 
(Riwayat al-Bukhari no. 844 dan Muslim no. 593)


Barangsiapa yang mengucapkan DOA DIATAS ketika selesai solat pada waktu subuh sebanyak 10 kali maka akan dikurniakan dengan 7 kelebihan iaitu ditulis oleh Allah untuknya sepuluh kebaikan, dihapuskan dengan sepuluh kejahatan, diangkat dengan sepuluh darjat, Ia menyemai sepuluh benda yang bernya, Ia pelindung daripada gangguan syaitan, Ia pendinding daripada perkara makruh, dan akhir sekali, tidak akan mengikutnya sebarang dosa pada hari itu melainkan syirik dengan Allah.


6 comments:

  1. Alhamdulillah... perkongsian yang menarik...

    ReplyDelete
  2. apa yang penting, berdoalah apa2 pun kerna Tuhan tidak pernah jemu mendengar doa hambanya.

    jangan hanya mencari-NYA ketika susah.

    ReplyDelete
  3. Thanks for the share. Salah satu doa yang boleh amalkan lepas solat. Yang penting jangan langsung tak berdoa lepas solat.

    ReplyDelete